Starostwo Powiatowe w Pile zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej powiatpilski.konsultacjejst.pl.
Data publikacji:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna - wymogi ustawy są spełnione z pewnymi nielicznymi wyjątkami z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Dokonano przy użyciu listy kontrolnej, dla podmiotów publicznych, które mają prawny obowiązek (wynikający z ustawy o dostępności cyfrowej) zapewnienia dostępności cyfrowej stron internetowych: https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa/jak-zbadac-czy-strona-www-jest-dostepna-cyfrowo
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Maciej Dembiński
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Maciej Dembiński — mejlowo [email protected] telefonicznie 067 211 91 22.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej
elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu,
e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest
niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego
rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to
możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego
otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki
poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy
termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy
lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten
nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności
cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim
żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny
sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie
dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez
Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą
odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się
na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który
zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o
zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do
kierownictwa naszego urzędu:
Dostępność architektoniczna
Budynek Starostwa Powiatowego znajduje się w Pile przy alei Niepodległości 33/35
Budynek został przystosowany do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami poprzez:
stosowne oznakowanie,
likwidację barier architektonicznych,
likwidację barier komunikacyjnych,
umożliwienie dostępu do pomieszczeń Starostwa dla osób z niepełnosprawnością
W szczególności zrealizowano następujące działania:
Budynek "A"
Do budynku „A” Starostwa (oznaczenie widoczne na budynku) od alei Niepodległości prowadzą dwa wejścia – wejście główne – (nr I) oraz wejście do Wydziału Komunikacji – (nr II).
Przy schodach do obu wejść do budynku „A” znajdują się podjazdy dla wózków inwalidzkich wraz z poręczami. Podjazdy mają widoczne oznaczenie na ścianie budynku.
Punkt Informacyjny znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego (I).
W budynku nie ma bramek zabezpieczających.
Na parter budynku prowadzą dwa stopnie. Po prawej stronie od wejścia (wewnątrz budynku) znajduję się podjazd dla wózków inwalidzkich.
Przed budynkiem „A” Starostwa oznakowano kolorem niebieskim 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Wszystkie miejsca parkingowe są bezpłatne.
Przy wejściu głównym (numer I) do budynku „A” od alei Niepodległości zainstalowano drzwi otwierane automatycznie umożliwiające bezkolizyjne wejście do budynku.
Przy wejściu (numer II) do budynku „A” od alei Niepodległości również zainstalowano drzwi otwierane automatycznie po naciśnięciu specjalnie oznakowanego przycisku umożliwiające bezkolizyjne wejście do budynku.
Dla osób z niepełnosprawnościami została przystosowana winda.
Winda posiada sygnalizację dźwiękową z pełnymi komunikatami głosowymi określającymi kierunek jazdy windy, otwarcie/zamknięcie drzwi, kondygnację, na której zatrzymała się winda oraz wskazaniem wydziałów jakie znajdują się na danym piętrze. Przyciski do obsługi windy posiadają oznaczenie w alfabecie brajla.
W budynku „A” dostęp dla osób na wózkach inwalidzkich obejmuje parter oraz I, II i III piętro. Na piętro IV prowadzą schody – brak dostępu dla osób na wózkach inwalidzkich.
Na parterze budynku dostosowano łazienkę na potrzeby osób z niepełnosprawnością.
W budynku jest pętla indukcyjna.
Korzystanie z usług tłumacza migowego po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby.
Brak zakazu wejścia do budynku z psem asystującym.
Budynek "B"
Wejście do budynku „B” odbywa się przez budynek „A”. Dla osób niepełnosprawnych dostępny jest parter, natomiast na I piętro prowadzą schody.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych dostępna jest w budynku „A” na parterze.
Budynek "C"
Do budynku „C” prowadzą dwa wejścia od strony alei Niepodległości.
Do wejścia głównego prowadzi podjazd, który umożliwia wejście do budynku osobom niepełnosprawnym. Wejście to jest na poziomie parteru.
Do wejścia „bocznego” prowadzą schody. Wejście to jest na poziomie parteru.
Budynek ma pięć pięter.
W budynku znajdują się 2 windy (windy te nie posiadają sygnalizacji dźwiękowej).
Na parterze budynku dostosowano łazienkę do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Przed budynkiem „C” oznakowano 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Brak zakazu wejścia do budynku z psem asystującym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Jednostka zapewnia usługi tłumacza polskiego języka migowego (PJM) po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby.
W budynku "A" dostępna jest pętla indukcyjna. Szczegółowe informacje dotyczące dostępności pętli indukcyjnej.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Jednostka zapewnia usługi tłumacza polskiego języka migowego (PJM) po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby.
KOMUNIKAT 1 - możliwość wejścia z psem asystującym. (pdf, 79 Kb)
KOMUNIKAT 2 - pętla indukcyjna. (pdf, 79 Kb)
KOMUNIKAT 3 - tłumacz języka migowego. (pdf, 126 Kb)